Intervacc rekryterar Veterinär Emma Hartman som produktchef för Strangvac

Foto: Intervacc

Djurhälsokoncernen Intervacc rekryterar veterinär Emma Hartman i rollen som global produktchef för sitt kommande vaccin Strangvac, ett vaccin som förväntas öppna upp helt nya möjligheter att bekämpa den globala hästsjukdomen kvarka. Emma Hartman kommer senast från MSD Animal Health där hon har haft rollen som nordisk produktchef för läkemedel riktade till häst och nötkreatur.

– ­Emma har ett stort kunnande inom vaccin och djurhälsa. Hon har de senaste åren arbetat med utbildning, försäljning och marknadsföring av djurläkemedel på ett av de världsledande, globala djurhälsoföretagen. Hon har bland annat arbetat med ett av de ledande hästinfluensavaccinerna. Hon har ett passionerat intresse för hästars välmående och det ska bli otroligt roligt att få arbeta tillsammans med Emma och med lanseringen av Strangvac”, säger Andreas Andersson, VD för Intervacc.

Intervacc utvecklar vaccin för djur och har tidigare under året lämnat in en ansökan om marknadsföringstillstånd för sitt nya kvarka-vaccin Strangvac till den europeiska läkemedelsmyndigheten, EMA. Kvarka är idag den vanligaste infektionssjukdomen hos hästar och i kombination med de stora ekonomiska konsekvenserna hos drabbade stall och lidandet hos drabbade hästar utgör sjukdomen en prioriterad djurhälsofråga hos världens hästveterinärer.

– Jag ser fram emot att jobba med den nya generationens vaccin med rekombinanta proteiner som kommer till stor glädje för hästägare och hästar världen över. Det ska bli fantastiskt roligt att arbeta med den globala lanseringen av Strangvac”, kommenterar Emma Hartman.